Etykiety

poniedziałek, 8 lutego 2016

Kurczak w cieście kokosowym, makaron sojowy, warzywa

Cześć,
bombardowana zewsząd informacjami o azjatyckich tygodniach wszystkich znanych mi sieci handlowych wkoło, postanowiłam ulec pokusie, zakupić owe produkty i rzucić męża na kolana... Plan chyba wykonany - zakupiłam, przyrządziłam i chyba rzuciłam ;-). A Wy lubicie smaki orientu? Nie próbowaliście? Spokojnie, to także był mój pierwszy raz ;-).





Składniki (dla 2-3 osób):

- 1 opakowanie makaronu sojowego (jeśli nie jedliście, to wygląda i smakuje jak plastikowe żyłki :P);
- 1 filet z kurczaka;
- mąka;
- jajko;
- opakowanie wiórek koksowych;
- olej do smażenia (może być kokosowy);
- 4 pieczarki;
- 1 czerwona papryka;
- 1 marchewka;
- 1 cebula;
- 1 pomidor;
- sos sojowy (ja używałam jasnego);
- sól, pieprz

Przygotowanie:

Makaron przygotowujemy wg instrukcji podanej na opakowaniu.

Filet z kurczaka po oczyszczeniu kroimy w paski, solimy, pieprzymy i panierujemy: mąka, jajko, wiórki kokosowe. Smażymy na złoty kolor. Możemy do tego użyć oleju kokosowego, ale jeśli nie mamy to nie ma tragedii, może być zwykły ;-).

Warzywa myjemy. Na rozgrzanej oliwie smażymy posiekaną w kostkę cebulkę, dodajemy do niej obraną, pokrojoną w cieniutkie plasterki marchewkę i pokrojoną w paski paprykę. Kiedy warzywa zmiękną, dorzucamy do nich pokrojone pieczarki. Sparzonego, obranego ze skórki, pozbawionego gniazda nasiennego pomidora dodajemy do reszty warzyw. Przyprawiamy i mieszamy tak sługo aż pomidor puści sok i całkiem się rozpuści. Na koniec dodajemy odrobinę sosu sojowego.

Sposób podania:

Na warzywach układamy makaron, na makaron dajemy mięso, całość można posypać natką pietruszki i polać jeszcze sosem.

Smacznego!
Hela




3 komentarze:

  1. Uwielbiam orientalne dania, jem je bardzo często :) Zazwyczaj kurczaka...Ale ostatnio postawiałam na wołowinę z makaronem gryczanym mmmm :) Tylko niestety u mnie dania nie wyglądają tak pięknie jak u Ciebie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kuchni orientalnej dopiero raczkuję, ale może kiedyś skuszę się na wołowinę z makaronem ;). Mam tylko nadzieję, że makaron gryczany smakuje lepiej niż kasza, bo mnie już sam jej zapach odstrasza ;).

      Usuń
    2. Według mnie nie czuć w ogóle, że jest gryczany :D Więc może Ci zasmakuje :)

      Usuń