Etykiety

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Kołacz twarogowy

Dziś przepis na moje ulubione ciasto z białym serem - kołacz twarogowy. Tak naprawdę, to uwielbiam go nie ze względu na ser, ale jego ostatnią warstwę, tę która znajduje się na samym wierzchu, jak upieczecie to sami się przekonacie o czym mowa ;-). Przepis pochodzi od babci, u której co jakiś czas nim się zajadałam, aż w końcu sama postanowiłam go zrobić ;-).




Składniki i wykonanie:

Ciasto ciemne:
- 30 dag mąki krupczatki;
- 15 dag masła;
- 15 dag cukru pudru;
- 2 łyżki kakao;
- 2 łyżki wody;
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki zagniatamy i wykładamy na blaszce.

Masa serowa:
- 1 kg sera (ja kupuję Zott w wiaderku);
- 30 dag cukru pudru;
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej;
- 1 opakowanie cukru wanilinowego;
- 3 żółtka i piana z białek;
- 1 łyżka masła

Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym, dodać masło, ser, mąkę ziemniaczaną i pianę z białek.
Rozłożyć na ciemne ciasto.

Ciasto białe:
- 3 żółtka i piana z białek;
- 25 dag cukru;
- 20 dag mąki krupczatki;
- 2 łyżki proszku do pieczenia;
- 0,5 szklanki oleju

Wszystkie składniki połączyć, na końcu dodać olej i pianę z białek. Wyłożyć na masę serową.
Pieczemy w 180 stopniach do "suchego patyczka" (około godziny).

Po upieczeniu można polać polewą, ja jednak wolę posypany cukrem pudrem :-).

Smacznego!
Hela



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz