Etykiety

środa, 16 września 2015

Domowy makaron

Kiedy internet podbija "Pomidorowa", w naszym domu króluje świątek, piątek i niedziela rosół. Rosół gotuję dla syna (ja nie mogę już na niego patrzeć, a co dopiero jeść :P) bywa i tak, że nawet kilka razy w tygodniu. Jeśli wierzyć, że dzieci dziedziczą po drugim pokoleniu, to zupę tą uwielbia po swoim dziadku... Mój tata rosół mógłby jeść cały czas. Często wydawało mi się, że mama z przyzwyczajenia pyta się taty jaką ugotować zupę, odpowiedź i tak brzmiała rosół - zawsze! Kiedy mój maluszek przyssie się do garnka, to w ciągu dnia zjada cały, teraz siedzi koło mnie i co robi? Je rosół ;-).
Jak rosół, to i makaron, który ostatnio zrobiliśmy sami i właśnie tym chciałam się z Wami dziś podzielić :-).

Domowy makaron różni się w smaku od tych sklepowych, jego zrobienie nie jest trudne, a same przygotowania to świetna zabawa - zwłaszcza jeśli mamy dzieci ;-). No i ta satysfakcja... :-D.








Składniki:

-mąka;
-jajka;
-szczypta soli;
- przegotowana woda

* na jedną szklankę mąki przypada jedno jajko

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy, robimy wgłębienie, dodajemy jajko, solimy. Wyrabiamy ciasto, w razie potrzeby podsypujemy mąką lub dodajemy wodę. Sprężyste ciasto przykrywamy ścierką na około 30 minut. Po tym czasie bardzo cienko rozwałkowujemy ciasto (nie może się kleić), zwijamy w luźny rulon i kroimy w cienkie plastry. Makaron powinien jeszcze schnąć około 30 minut. Następnie gotujemy w osolonej wodzie, aż będzie miękki.

Smacznego!
Hela








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz