Etykiety

środa, 17 czerwca 2015

Gniazda makaronowe z kurczakiem w sosie pomidorowym

Uwielbiam robić zakupy przez Internet, także te spożywcze. Po pierwsze oszczędzam mnóstwo czasu, po drugie oszczędzam cierpliwość mojego syna, po trzecie i czwarte nie stoję w kolejkach i nie dźwigam po schodach. Jest też piąta zaleta, kontroluję wydatki spoglądając na "sumę koszyka". Jest tylko jeden minus - zamienniki. Gdy nie ma czegoś co zamówiłam, to dają coś z tej samej grupy. Tak było z makaronem... miały być świderki, bo w planach był makaron z twarogiem i truskawkami, ale przysłali gniazda, więc obiadowe plany spaliły na panewce.
W tej kryzysowej sytuacji przyszedł mi do głowy inny smaczny plan - gniazda makaronowe z kurczakiem w sosie pomidorowym. Przyznam, że nigdy nie jadłam, a tym samym nie było mi dane tego wcześniej przyrządzić. Plan zrodził się po zweryfikowaniu zawartości lodówki i okazał się strzałem w dziesiątkę.

Serdecznie polecam!






GNIAZDA MAKARONOWE Z KURCZAKIEM W SOSIE POMIDOROWYM

Składniki:


makaron gniazda

pierś z kurczaka
3 pomidory
1 cebula
szczypiorek
olej
sól, pieprz, słodka papryka

Przygotowanie:


Oczyszczoną i pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka smażymy na niewielkim ogniu. Przyprawiamy solą, pieprzem i słodką papryką. W dużym rondlu musimy zeszklić drobno posiekaną cebulę, następnie dodajemy do niej pokrojone w kostkę pomidory (wcześniej umyte i obrane ze skórki). Przyprawiamy. Gdy pomidory się "rozpuszczą" i całość będzie miała konsystencję gęstego sosu, dodajemy usmażonego kurczaka. Całość chwilę jeszcze dusimy. W osolonej wodzie gotujemy 6-8 minut makaron. W trakcie wyciągania musimy uważać, by gniazda się nam nie rozpadły. Przekładamy na talerz, polewamy sosem z kurczakiem, posypujemy posiekanym szczypiorkiem.


Smacznego!

Hela







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz